сряда, 31 декември 2014 г.

Балон ли са високите цени на технологичните компании?

Инвеститорите си имат едно наум след дот ком балона през 2000 година. Тогава интернет технологиите едва прохождаха и нямаха идеи откъде могат да дойдат печалбите им, а портебителите на новите он-лайн услуги бяха символични бройки. И до ден днешен немога да си отговоря на въпроса как се финансираха гиганти като Гугъл и Яху до 2007-ма година, ако не с огромни държавни субсидии, каква е била ползата за държавата оставям на вашето въображение. През 2014 година нещата са по различни, основния приход на технологичните компании идва от реклами в интернет или от мобилни приложения, харчат се милиони за привличане на т.н. комюнити (нека си припомним продажбата на "Вайбър") интернет направи възможна продажбата на услуги по цял свят и отвори пазари с таргети от порядъка ан милиарди. Така че балон ли са високите цени? По скоро не.

7 коментара :

  1. Едва ли са балон, но се изисква много добро познаване на пазара, според мен...

    ОтговорИзтриване
  2. Много интересна гледна точка, надявам се да се окаже точна :)

    ОтговорИзтриване
  3. късмет колега
    продължавай с това начинание

    ОтговорИзтриване
  4. Балон или не тези компании правят огромни печалби.

    ОтговорИзтриване
  5. То и борсовия балон си е част от бизнеса.

    ОтговорИзтриване
  6. При положение, че цената на технологиите пада драстично за кратко време поради излизането на нови технологии, може да се каже .

    ОтговорИзтриване